Remblok / voering voor uw moto
Koop voordelige Remblok / voering voor moto´s

Remblok / voering voor Top motorfietsmerken
Remblok / voering voor moto: Bestverkochte producten uit ons aanbod
Dit zijn de meest gekochte Remblok / voering in onze selectie. Het enorme aanbod van topmerken biedt u betaalbare Remblok / voering, zodat u de meest geschikte onderdelen voor uw moto kiest aan voordelige voorwaarden.


De remblokjes van een motor maken deel uit van het remsysteem waardoor de motor kan remmen. Ze zijn gemaakt van platen met daarop een voering voor de frictie. Als ze tegen de remschijf drukken, vindt er wrijving plaats waardoor het wiel langzamer gaat draaien.
De typen remblokjes voor de motor
Ingedeeld op waar ze gemonteerd zitten.
- Voorzijde. Deze gaan ongeveer 15.000 tot 20.000 kilometer mee.
- Achterzijde. Als deze niet al te zwaar belast worden, gaan ze langer dan 20.000 kilometer mee.
Ingedeeld op de gebruikte materialen:
- Metaal. Deze modellen kunnen hitte weerstaan en maken tegelijkertijd de remschijven schoon. Ze kosten niet al te veel en kunnen de warmte enorm goed overdragen. De voeringen voor de frictie zijn gemaakt van grafiet, hars, keramiek en wat andere materialen.
- Koolstof. Men maakt deze voor de motorsport. Ze zijn nog effectiever. Om goed te werken moeten ze wel van tevoren worden opgewarmd. Men kan deze alleen gebruiken samen met remschijven van koolstof.
Vele fabrikanten delen de onderdelen op in diverse categorieën, ingedeeld op de maximale temperatuur die ze kunnen hebben.:
- Tot 400 graden. Vaak hebben deze een zwarte kleur. U kunt deze prima gebruiken voor dagelijkse motorritten, waarbij u niet heel hard rijdt, en in de stad.
- Tot 650 graden. Over het algemeen hebben deze een groene kleur. Ze kunnen worden ingezet voor sportief rijden.
- Tot 750 graden. Deze modellen zijn bedoeld voor motoren van het type offroad of sport. Ze hebben vaak een rode of gouden kleur, maar soms ook geel, marineblauw of lichtblauw.
- Tot 1000 graden. Dit zijn professionele remblokjes voor racemotoren. Ze hebben vaak een oranje kleur.
Sommige fabrikanten geven de hoeveelheid frictie aan. Des te hoger het getal, hoe beter de motor remt. Het gaat om deze waarden:
- C (0,15);
- D (0,15–0,25);
- E (0,35–0,45);
- G (0,45–0,55);
- H (meer dan 0,55).
Mankementen: symptomen en oorzaken
- De dikte is flink afgenomen. Het eerst signaal is dat ze gaan piepen. Langer met de remblokjes blijven rijden dan is voorgeschreven is de belangrijkste reden dat dit gebeurt.
- Ongelijke slijtage. Dit komt doordat de cilinders stuk zijn. Hierdoor zullen de remmen een stuk minder goed werken.
Adviezen voor het verwisselen en onderhouden van de remblokjes van de motor
- Als de dikte van de onderdelen onder de twee millimeter is gekomen, moeten ze worden verwisseld. Hoe dit moet gebeuren staat in de handleiding van de motor. Als het onderdeel een geluid maakt onder het rijden, is dit een indicatie dat hij moet worden vervangen.
- Als de motor 2 mechanieken voor de remschijven heeft, moet u de 2 remblokjes tegelijk verwisselen.
- Als u de onderdelen koopt, wees dan alert dat de remblokjes voor de voor- en achterkant van elkaar verschillen. Deze kunt u niet uitwisselen met elkaar.
- Als u de nieuwe onderdelen hebt gemonteerd, moet u ze een stuk inrijden. Om dit te doen moet u een paar keer hard remmen: zo zal het systeem snel in een gebruiksklare stand komen en kunt u weer de weg op.
autodoc.be: louter hoogwaardige motoronderdelen
Via onze online winkel kunt u hoogwaardige remblokjes voor de motor aanschaffen. Alle onderdelen die u in het enorme assortiment van autodoc.be ziet, hebben een zeer gunstige prijs, zeker als ze in de aanbieding zijn. Voer uw bestelling online uit, dit neemt maar een paar muisklikken in beslag, en koop louter hoogwaardige motoronderdelen.